Boże Narodzenie i tradycja-nie tylko opłatek i karp :)

Macie jakies swoje zwyczaje związane z Gwiazdką?
Ja mam dwa.
Pierwsze już za mną, drugie w trakcie 🙂
Otóż pierwsza tradycja polega na tym, że w przedwieczór wigilijny zawsze spotykam się z przyjaciółką w celu poczucia „magii tych świąt” na starym rynku u nas w Pozen i wymiany podarków, które Gwiazdor zostawił do przekazania ;). Czasem zdarzały się zawieje i zamiecie śnieżne, czasem lód tak skuł kocie łby na rynku, że strach było iść. A dziś wiało. Wprawdzie jak na grudzień było ciepło,ale wiało niemiłosiernie i tym większą miałam przyjemność w piciu gorącej kawki w ulubionej knajpce i słuchaniu starych świątecznych przebojów…Spotkanie niestety już się skończyło,dojechałam do domu i oto czas na drugą tradycję…czyli
Pakowanie prezentów!!!!!! Uwielbiam pakować prezenty! Owijać w przycięty papier,zaklejać taśmą, wypisywać bileciki…to cały rytuał, który nie obejdzie się bez…lampki wina 🙂 tak.lampka winka to nieodłączny element rytuału pakowania 🙂

image

Tak wygląda mój stół właśnie teraz. W oddali jawi się wspomniana lampka 😉

Wesołych Świąt Kochani! Zdrowia, spełnienia – nie tylko lalkowych – marzeń. Miłości, szczęścia i pieniążków…Wszystkiego, co najlepsze 🙂

6 Komentarzy (+add yours?)

  1. kicuchrudy
    Sty 08, 2015 @ 11:54:01

    A u nas prezenty zawsze są w Wigilię ale rano. I zawsze pod choinką nam je „Mikołaj” zostawia. Nawet dorosłym 😉
    Spóźnione życzenia noworoczne!

    Odpowiedz

  2. Ania
    Gru 27, 2014 @ 14:20:53

    A u mnie tradycją jest chyba brak karpia 😀 Nikt go w rodzinie nie lubi i odkąd pamiętam jemy zawsze jakąś inną rybę 😉

    Odpowiedz

  3. Stary_Zgred
    Gru 24, 2014 @ 14:24:12

    Przemiła jest twoja przedświąteczna tradycja spotkań z przyjaciółką 🙂 Moja najlepsza „psiapsióła” mieszka na drugim końcu Polski, więc możemy co najwyżej pogadać na Skypie, co czynimy zazwyczaj podczas wieczornego pieczenia ciast. Ona widzi przez kamerę to, co ja robię w kuchni, ja – to, co robi ona i jest wrażenie że jesteśmy w tej samej kuchni i działamy wspólnie.
    Wesołych świąt Madziu! :*

    Odpowiedz

Dodaj komentarz